افتتاح کارگاه و آزمایشگاه جنبی نیروگاه حرارتی در ذوب‌آهن اصفهان
افتتاح کارگاه و آزمایشگاه جنبی نیروگاه حرارتی در ذوب‌آهن اصفهان

آیین افتتاح کارگاه و آزمایشگاه برق نیروگاه حرارتی در ذوب‌آهن اصفهان چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با هفته کاروکارگر با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج کشور ، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان ، آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی و تعدادی از معاونین و مدیران شرکت برگزار شد

اقتصاد و بیمه – آیین افتتاح کارگاه و آزمایشگاه برق نیروگاه حرارتی در ذوب‌آهن اصفهان چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با هفته کاروکارگر با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج کشور ، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان ، آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی و تعدادی از معاونین و مدیران شرکت برگزار شد.

 

سرتیپ پاسدار سلیمانی رییس سازمان بسیج کشور در این آیین با اشاره به اینکه با همت و تلاش کارکنان ذوب‌آهن اصفهان بهار تولید در این شرکت رقم خورد ، گفت : این موفقیت کارکنان ذوب‌آهن یک مجاهدت است زیرا توانستند با بومی سازی تجهیزات این نیروگاه اقدام مهمی در جهت خودکفایی صنعت بردارند .
وی خاطر نشان ساخت : با نگاه به توانایی داخلی و خود باوری می توان اقدامات بزرگی انجام داد و این کار اجر بزرگی دارد زیرا چرخه صنعت کامل می شود .

مدیرعامل شرکت در این آیین گفت :در سال جاری که به تدبیر مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است ، کارکنان شرکت عزم خود را برای تولید بیشتر جزم کرده اند
وی افزود : در این کارگاه و آزمایشگاه، اقدامات بسیار مهمی انجام شده تا تجهیزات بومی سازی و بازسازی شوند و در مجموع ، ذوب‌آهن اصفهان بتواند در تامین برق بیش از گذشته خودکفا گردد . کوهی افزود : مدیریت جهادی در ذوب‌آهن اصفهان جاری شده و نتایج آن در قالب رشد کمی و کیفی تولید و توسعه ساخت داخل نمایان خواهد شد.

محمدرضا امین صبوری مدیر تولید و توزیع برق شرکت با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۵ درصد نیاز برق داخلی را تولید می کنیم گفت : با توجه به محدودیت های گاز و آب تنها ۲۵ درصد از نیاز برق شرکت را از شبکه سراسری تامین می کنیم، به همین منظور افتتاح این کارگاه و آزمایشگاه در دستور کار قرار گرفت تا از شبکه برق سراسری بی نیاز شویم.
وی یاد آور شد: نیروگاه ۱۱۰ مگاواتی توازن (هاربین) توسط پیمانکاران چینی ساخته شد ولی هیچ قطعه رزرو و نقشه ای به ذوب‌آهن تحویل نشد . با توجه به اینکه هزینه تعمیرات درایوها ، والوها و کلیدهای فشار ضعیف بسیار زیاد بود به همین منظور تلاشگران شرکت با مهندسی معکوس و راه اندازی آزمایشگاه توانستند سیمیلاتورها و والوهای نیروگاه در تیپ های مختلف را رفع عیب کنند و درایوهای برج های خنک کننده را دوباره وارد مدار تولید نمایند .
مدیر تولید و توزیع برق گفت: کارگاه و آزمایشگاه برق این مرکز توانایی تعمیرات تجهیزات سایر بخش‌های این مدیریت را دارد و حتی می‌تواند تعمیرات سایر شرکت‌ها را انجام دهد .