ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری/ تولید حدود دو میلیون تن محصول در پتروشیمی شازند
ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری/ تولید حدود دو میلیون تن محصول در پتروشیمی شازند

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی شازند: این مجتمع پتروشیمی علاوه بر ارزآوری برای کشور توانسته خوراک پنج هزار صنعت پایین دستی را تأمین کند.

اقتصاد و بیمه – مدیر عامل مجتمع پتروشیمی شازند: این مجتمع پتروشیمی علاوه بر ارزآوری برای کشور توانسته خوراک پنج هزار صنعت پایین دستی را تأمین کند.

 

پتروشیمی شازند استان مرکزی در سال گذشته توانست از محل فروش محصولات پلیمری و شیمیایی ۳۰۰ میلیون دلار ارز عاید کشور کند.

🔶️ مدیر عامل مجتمع پتروشیمی شازند با اعلام این خبر گفت: این شرکت که متنوع‌ترین محصولات پتروشیمی کشور را تولید می‌کند در سال گذشته توانسته یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصول تولید کند و با فروش محصولات به کشور‌های اروپایی و آسیایی ۳۰۰ میلیون دلار ارز عاید کشور کند.

🔶️ خلیلی نیا افزود: این مجتمع پتروشیمی علاوه بر ارز آوری برای کشور توانسته خوراک ۵ هزار صنعت پایین دستی را تأمین کند و برای ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

🔶️ او اضافه کرد: با کمک شرکت‌های دانش بنیان و با تکیه به توان متخصصان کشورمان این مجتمع توانسته تجهیزی را به نام توربو اکسپندر را بومی سازی و ۸ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی کند.

🔶️ مدیر عامل مجتمع پتروشیمی شازند بیان کرد: ساخت یک کاتالیست حیاتی در صنعت پتروشیمی با عنوان رپک دیگر دستاورد متخصصان این مجتمع بود که سالانه هزار میلیارد تومان صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.

🔶️ او ادامه داد: نتیجه این ارز آوری و اجتناب از خروج ارز از کشورمان در بازار بورس ایران هم دیده شد و در روز‌های اخیر نماد شاراک که متعلق به این مجتمع است به عنوان نماد اول بورس کشور در معاملات معرفی شد.