آغاز عملیات اجرایی احیای مستقیم فولاد اکسین
آغاز عملیات اجرایی احیای مستقیم فولاد اکسین

آیین کلنگ‌زنی مجتمع احیای مستقیم فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد اکسین خوزستان، سبزترین و پیشرفته‌ترین مجتمع فولاد‌سازی در خاورمیانه، امروز هفتم اردیبهشت ماه برگزار شد

اقتصاد و بیمه – آیین کلنگ‌زنی مجتمع احیای مستقیم فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد اکسین خوزستان، سبزترین و پیشرفته‌ترین مجتمع فولاد‌سازی در خاورمیانه، امروز هفتم اردیبهشت ماه برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور دکتر سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، دکتر نعمت اله ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی، دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی، علی محمدی مدیر عامل فولاد اکسین و دیگر مدیران و کارکنان این شرکت نیز حضور داشتند.

دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، در تشریح این پروژه گفت: در این طرح فولادی که با اجرای آن زنجیره فولادسازی در این شرکت تکمیل خواهد شد، به میزان ۵۰۰ میلیون یورو هزینه شده است.

وی افزود تحقق ظرفیت اسمی ورق عریض و اشتغالزایی، از اهداف این پروژه است. این پروژه در قالب مسئولیت اجتماعی بوده و برای ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

در این مراسم، علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین، ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از واحدهای جدید فولادسازی و ریخته‌گری در سه سال آینده، اهداف سهامداران این شرکت محقق شود.

گفتنی است، شرکت فولاد اکسین خوزستان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است. فعالیت اصلی این شرکت تولید انواع ورقهای فولادی با عرض و قطرهای مختلف و انجام عملیات ذوب ، ریخته‌گری ، نورد و ورق سازی است.