پخش البرز؛ رشد ۸۸ درصدی فروش و افزایش ۳۶ درصدی سود برای بهترین شرکت پخش کشور
پخش البرز؛ رشد ۸۸ درصدی فروش و افزایش ۳۶ درصدی سود برای بهترین شرکت پخش کشور

  مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پخش البرز (سهامی‌عام) در تاریخ۱۴۰۲٫۰۲٫۳۱ در محل  بازار چارسو، طبقه هفتم ، سالن يک تشکیل شد. در این مجمع که با حضور ۹۱٫۲۵ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده […]

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پخش البرز (سهامی‌عام) در تاریخ۱۴۰۲٫۰۲٫۳۱ در محل  بازار چارسو، طبقه هفتم ، سالن يک تشکیل شد.

در این مجمع که با حضور ۹۱٫۲۵ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای فرشيد مرادي بود، که جنابان   علي فلاح پور و  سيد مهدي ناصري  در مقام نظار اول و دوم و آقای عليرضا خوز به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۱٫۲۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
ارز ترجیحی شیر خشک همچنان ۴۲۰۰ تومانی است. زیرا کالای استراتژیک است. توزیع انحصاری شیر خوشک ببلاک‌را در دست داریم.
کالاهای خاص وارداتی (فاکتورهای خونی) و تکمیل سبد کالاهای خاص، از دیگر محصولاتی محسوب می‌شوند که به محصولات اضافه شده است.
رشد فروش شرکت نسبت به سال گذشته ۱۷۴درصد بوده است.
تکمیل سبد شوینده با اضافه شدن برند واش لند و تقویت سبد آرایشی بهداشتی و تکمیل سبد کالاهای مصرفی از جمله چای صورت می‌گیرد.
صنعت در سال گذشته تحت فشار کمبود نقدینگی بود. با این حال، هزینه مالی به سود عملیاتی ۱۸درصد بود که این مورد در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲درصد بوده است.
مهم‌ترین اقدام شرکت در بخش بازرگانی، جلوگیری از رسوب کالا در انبار هر یک از مراکز توزیع بود. دوره گردش کالا در سال مالی مذکور ۴۰ روز بود.
پایه‌ریزی و اجرای نظام هدفمند جهت پیگیری وصول مطالبات از طریق اهداف انتقال وجوه ماهانه جشنواره فروش فصلی، نهایی نمودن پرونده مالیاتی سال ۹۹، تسویه مطالبات دولتی از محل اوراق گام، تهاتر نفتی و شروع همکاری با بانک شهر، دریافت کد اعتباری تسهیلات مالی، افزایش حد اعتباری نزد بانک‌های پارسیان و سینا و صادرات و اخذ ۳.۱۶۳ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۴۰۱ از جمله اقدامات مالی و اقتصادی خوانده شد.
اجرای عملیات ساخت انبار جدید ارومیه با پیشرفت ۹۵درصدی تا دو هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. ۱۰۰میلیارد تومان برای این انبار سرمایه‌گذاری شد.‌
دو انبار دیگر در ارومیه وجود دارد که قصد فروش آن را داریم و احتمالا ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.
ساخت مرکز توزیع شیراز از تیرماه آغاز می‌شود که زمین آن ۱۵۰۰۰ مترمربع است و احتمالا طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
راه‌اندازی لاین تجهیزات پزشکی، تمرکز بر حوزه فروش مکمل‌های دارویی، افزایش سهم از بازار صنف خصوصی و دولتی از طریق عقد قرارداد با تامین‌کنندگان جدید، افزایش سطح پوشش مشتریان، مدیریت فروش کالاهای بیمارستانی از طریق دریافت استمهال زمانی از تامین کنندگان، فروش اقلام با حاشیه فروش بالا به بیمارستان‌ها و افزایش تعداد ویزیتورها جهت افزایش سطح پوشش مشتریان از جمله برنامه‌های مهم آتی شرکت است.
تمرکز بر افزایش تعداد مشتریان در مراکز استان‌ها، تمرکز بر کالاهای با حاشیه سود بالا، تمرکز بر فروش سازمانی و نمایندگی‌ها و مذاکره با تامین‌کنندگان جهت انجام عملیات بازاریابی و تبلیغاتی، افزایش ویزیتورها و بهبود سبد پخش از جمله برنامه‌های آینده در حوزه مصرفی شرکت است.
برنامه‌ریزی و اقدام در جهت تسویه مطالبات از دانشگاه‌های علوم پزشکی و دولت از طریق تعهدات مالیاتی و بانکی و اوراق اخزا و تئاتر نفتی و برنامه‌ریزی و پیگیری جهت افزایش حد تسهیلات بانکی و تامین مالی از طریق روش‌های جدید و پیگیری نهایی شدن و استقرار سامانه‌های تعهدات، از دیگر برنامه‌های شرکت است.
بازدهی سهام شرکت ۱۷۳درصد در سال مالی مذکور بوده است.
بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستور کار شرکت است.
در مورد کاهش حاشیه سود شرکت گفته شد: مقدار کمی از مارجین کاهش پیدا کرد که به دلیل کاهش مارجین در روغن و افزایش نرخ ۵ برابری فرآورده‌های خونی بود که از خردادماه و مردادماه به بعد اتفاق افتاد. همچنین به دلیل فروش اوراق گام، زیان ۲۰ میلیاردی داشتیم که از دیگر دلایل کاهش حاشیه سود بود که تکرار پذیر نخواهد بود.
ملک شیراز، امسال به فروش می‌رود که ارزش آن حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است و آگهی آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد‌.
در رابطه با افزایش هزینه‌های پورسانت در سه ماهه پایانی گفته شد: برخی فروش‌ها در آذرماه بود، اما پرداخت پورسانت اسفندماه انجام شد.
دوره وصول مطالبات از بخش خصوصی ۱۹۰ روز و از دولت ۲۰۰ روز بوده که در این صنعت کمترین زمان است.
در بحث فروش تجهیزات پزشکی، گام اول تجهیزات مصرفی بیمارستانی بوده که مارجین آن ۱۵ تا ۲۰درصد است.
شرکت مکلف شد زمان‌بندی سود سهامداران خرد به حداقل زمان کاهش یابد.
مدیرعامل پخش البرز پیشنهاد داد که افزایش سرمایه از محل مطالبات به افزایش سرمایه از محل سود انباشته تغییر کند تا معافیت مالیاتی از این محل شامل حال شرکت شود که در نهایت مورد تایید مجمع قرار گرفت.
در پایان این جلسه، به ازای هر سهم ۱۲۰ تومان معادل ۵۰درصد سود خالص تقسیم شد و الباقی سود برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته در نظر گرفته شد.

 

استقبال خوب سهامداران، میزبانی شایسته از ذینفعان و برگزاری مجمع در نهایت نظم، پخش یک نماهنگ زیبا درباره معرفی توانمندی های شرکت پخش البرز که به سمع و نظر سهامداران رسید، گزارش جامع دکتر عقیل آرین نژاد در مورد اهم فعالیت های انجام شده و دستاوردهای حاصله، تبیین افزایش سرمایه ۸۸ درصدی فروش  کسب رتبه اول در بین شرکتهی پخش کشور در تداوم روند صعودی پخش البرز با مدیریت بازارشناس خرد، ارتقاء بیش از ۳۶ درصدی سود خالص، تشریح برنامه های آتی مدیریت جهت استمرار تعالی مجموعه، تقدیر ویژه دکتر مرادی و نمایندگان سهامداران عمده از عملکردی بی نظیر تیم مدیریت کاردان و پرسنل متعهد و متخصص مجموعه در کسب توفیقات متعدد آن هم در سال سخت اقتصادی ۱۴۰۱ تایید حسابهای شفاف و کلین جناب دکتر خوز ((معاون مالی مجرب)) و تیم مالی پاکدست شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، توضیحات تکمیلی پیرامون بندهای حسابرس توسط مدیرعامل و مرد شماره یک مالی شرکت، پاسخگویی مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، توضیحات تکمیلی توسط معاونین ارشد و موفق شرکت پیرامون اهم فعالیت های صورت پذیرفته و برنامه های ممدنظر برای سال مالی جاری، نهایت تعامل و همکاری صمیمانه جناب فرشاد بالار ((مدیر فرهیخته روابط عمومی)) با اصحاب رسانه و خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

 

اهداف و راهبردها :

اهداف و راهبردهای بلند مدت عملیاتی:

  • تداوم در رسیدن به بالاترین فروش ، در بین شرکتهای پخش
  • کاهش درصد هزینه های مالی به فروش
  • رسیدن به بالاترین سود در بین شرکتهای پخش
  • پروژه ساخت مرکز توزیع ارومیه
  • پروژه ساخت مرکز توزیع جدید شیراز
  • پروژه ساخت مرکز توزیع اهواز
  • پروژه بهسازی ماشین آلات داخل انبارها و خودروها
  • استقرار سامانه های جدید لجستیکی
  • توسعه سیستم های فروش در جهت همسان سازی خدمات شرکت با نیازهای جدید مشتریان
  • افزایش سودآوری از طریق توسعه فروش کالای شرکتهای هلدینگ و تامین کنندگان معتبر
  • توسعه فروش در بین مشتری های داروخانه ای و بخش خصوصی و توزیع مویرگی کالاهای مصرفی
  • کاهش چک های برگشتی از طریق بهبود فرآیندها و سیستم های نرم افزاری و اعتبار سنجی دقیق مشتریان
  • کاهش هزینه های عملیاتی از طریق بهبود مستمر فرآیندها و سیستم های نرم افزاری
  • توسعه و به روزرسانی بسترهای آنلاین ارتباطی برای مشتری ها و تامین کنندگان
  • توسعه سیستم های نرم افزاری عملیاتی و پشتیبان تصمیمگیری ERP ،BPMS ،BI و NICE
  • جذب تامین کنندگان دارای کالاهای استراتژیک ودارای حاشیه سود بالا،برای تکمیل کیفی و کمی سبد دارو و اقلام مصرفی
  • جذب مشتریان بیشتر ازطریق کاوریج بیشتر بازار و افزایش سهم از بازار بالقوه موجود و افزایش سهم فروش داروخانه ای
  • تغییر در ترکیب سبد کالا به نحوی که حجم سبد از کالاهای کم کشش به کالاهای پرکشش تغییر پیدا کند .

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»