صنایع غذایی مینو شرق به مجمع نشست
صنایع غذایی مینو شرق به مجمع نشست
در این مجمع که با حضور بیش از 26/64  درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات­مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید

گزارش مجمع سالانه ((غمینو))

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع غذایی مینو شرق (سهامی عام) مورخ 28/02/1401 در محل سالن ورزشی شرکت پارس‌مینو تشکیل شد.

در این مجمع که با حضور بیش از 26/64  درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات­مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید. ریاست مجمع بر عهده آقای  افشين حيدري که جنابان کامران پوشپارس و فرزان مهراني در مقام نظار اول و دوم و آقای عزيزاله ايلخاني به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

 

در ادامه با قرائت گزارش هیات­مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیت‌های صورت‌پذیرفته طی سال مالی منتهی به 29/12/1400 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع­نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورت‌های مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 با تقسیم سود 405 ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

پيام هيات­ مديره

 

خدا را سپاسگزاریم در سالی که گذشت به واسطه حسن اعتماد سهامداران گرامی به هیات مدیره منتخب و به لحاظ تلاش و همکاری دلسوزانه پرسنل شرکت شاهد تحقق اهداف از پیش تعیین شده و مصوب باشیم و امیداست عملکرد سال آتی مرهون تلاش کلیه همکاران این مجموعه است مورد توجه و عنایت سهامداران گرامی واقع گردد.

 

با آنکه شرکت در سال مالی گذشته مجموعه ای از مشکلات و چالش ها را با راه حل و پیشنهادات و با تلاش کلیه عوامل مدیریتی و پرسنلی پشت سر گذاشته صمیمانه دست همه این عزیزان را که در مسیر کاهش مشکلات آن همت گماردند می فشاریم و اکنون اعلام می داریم به پشتوانه این مساعدت در راستای ارتقا بیش از پیش آن تلاش و کوشش خواهیم کرد.

 

هیات مدیره بر خود لازم می داند تا از سرمایه های اصلی (مدیران و کارکنان شرکت) که با کوشش و پشتکار خستگی ناپذیر و مستمر خود در اجرای برنامه های مصوب، هیات مدیره را به بهترین شکل ممکن یاری نموده اند قدردانی می نماید.

 

استراتژی‌های شرکت به شرح ذیل می‌باشد:

 

–        مدیریت قیمت بهای تمام­شده و کاهش هزینه‌ها به‌عنوان موثرترین عامل برتری در بازار رقابت و دستیابی به اهداف سازمانی

 

–        خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌ها و توسعه محصولات جدید و ارائه آن به مصرف‌کننده در تمام نقاط کشور

 

–        اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی از طریق افزایش سرمایه و عدم اخذ تسهیلات از سیستم بانکی

 

ریسک‌های شرکت به شرح ذیل می‌باشد:

 

–        افزایش نرخ مواد اولیه و بسته‌بندی

 

–        افزایش نرخ قطعات یدکی

 

–        بالا بودن درصد مواد اولیه از بهای تولید

 

–        عدم افزایش نرخ فروش متناسب با افزایش قیمت تمام‌شده از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کننده

 

–        افزایش نرخ ارز در خصوص مواد اولیه و قطعات موردنیاز که خارج از کشور تهیه می‌شود

 

اهداف و برنامه‌های شرکت

 

–        دستیابی به محصولات مطابق با نیاز بازار

 

–        افزایش بهره‌وری عوامل تولید

 

–        دستیابی و پاسخگویی به نیازهای جدید بازار

 

–        تولید محصولات فرسودمند

 

–        توسعه خط تولید

 

–        اصلاح ساختار عوامل تولید بر اساس بررسی‌ها و تصمیم‌های کاری در جهت افزایش تولید، بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده

 

–        تلاش جهت ایجاد محصولاتی که می‌توان به سایر کشورها صادر نمود

 

–        جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی

 

–        حفظ مشتریان فعلی

 

–        افزایش مبلغ ریالی و مقداری فروش با عنایت به افزایش نرخ و حفظ حاشیه سود

 

اهم فعالیت‌های انجام‌شده در سال 1400

 

1-    ساخت سوله انبار محصول به متراژ 2200 متر جهت انبارش محصول خط جدید.

 

2-    اقدام به ساخت انبار مواد اولیه به متراژ2600 متر به منظور سیو مواداولیه جهت کاهش اثر تورمی

 

3-    نصب و راه اندازی خط جدید بیسکویت به منظور افزایش ظرفیت تولید به میزان روزانه 45 تن

 

4-    خرید یک دستگاه میکسر یدک جهت جلوگیری از توقفات احتمالی.

 

5-    تعویض خشک کن پفک به منظور کاهش خطرات احتمالی ناشی از آتش سوزی و ارتقاء کیفیت محصول.

 

6-    عقد قرارداد درخصوص خرید سیستم انتقال آرد شکر جهت خط جدید بیسکویت.

 

7-    خرید یک دستگاه لیفتراک جهت انبار جدید

 

8-    احداث مخازن روغن سرخ به منظور کاهش قیمت تمام شده محصول پفک

 

9-    افتتاح پروژه گاز شهری کارخانه به منظور استقاده از انرژی ارزان در خطوط تولیدی.

 

10-                     کاهش اثر تورمی مواد اولیه از طریق خرید و سیو مواد جهت تولید سال بعد.

 

11-                     تمرکز بر آموزش پرسنل برای بالا بردن سطح دانش فنی آن‌ها و درنهایت ارتقا کیفی محصولات و افزایش بهره‌وری.

 

12-                     مذاکره با مدیران بازارچه‌های مرزی جهت افزایش و توسعه مویرگی صادرات

 

13-                     همکاری در جهت پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت (ISO17025) با هدف افزایش سرعت تولید، بهبود کیفیت تولیدات و محصولات، بهبود فرآیندها و روشهای کاری و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان و سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی (iso22000) با هدف ایجاد ایمنی در زنجیره مواد غذایی.

 

14-                     افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان 50 درصد

 

15-                     میانگین نفر ساعت تولید بیسکویت از 73 کیلوگرم سال گذشته به 85 کیلوگرم و تافی از 17 کیلوگرم سال گذشته به 20 کیلوگرم و پفک از 25 کیلوگرم سال گذشته به 27 کیلوگرم افزایش یافته است.

 

همچنین میانگین ضایعات قابل‌مصرف تولید 3/2 درصد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.