رشد صد در صدي سود خالص پتروشيمي پرديس با سياست‌هاي موفق دکتر غلامرضا جمشيدي
رشد صد در صدي سود خالص پتروشيمي پرديس با سياست‌هاي موفق دکتر غلامرضا جمشيدي

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشيمي پرديس (سهامی‌عام) مورخ 13/10/1401 در محل پژوهشگاه نيرو تشکیل گردید

اقتصااد و بیمه –  مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشيمي پرديس (سهامی‌عام) مورخ 13/10/1401 در محل پژوهشگاه نيرو تشکیل گردید.

در این مجمع که بیش از 98/84 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای اکبر لطفي بود، که جنابان ابراهيم صادقي و سيد قاسم قريشي در مقام نظار اول و دوم و آقای محمد علي اکبري به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 31/06/1401 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 با تقسیم سود 500/23 ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
همچنین موسسه حافظ گام به عنوان حسابرس اصلی و موسسه ایران مشهود به عنوان حسابرس علی البدل تعیین شدند.
دکترغلامرضا جمشیدی در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت پتروشیمی پردیس پیرامون اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت گفت: از ابتدای راه‌اندازی واحدها از سال ۱۳۸۶ تا انتهای شهریورماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۹.۹ میلیون تن آمونیاک و ۲۹.۳ میلیون تن اوره در این شرکت تولید شده است.
مدیرعامل «شپدیس» با تصریح اینکه رشد ۱۱ درصدی صادرات و ۲۸۹ درصدی ارزش دلاری صادرات محصول آمونیاک و رشد ۸۵ درصدی ارزش دلاری صادرات محصول اوره و رشد ۱۰۴ درصدی ارزش دلاری صادرات کل محصولات از برجسته‌ترین دستاوردهای شرکت در سال مالی اخیر بوده است افزود: ثبت رکورد ۱.۳ میلیارد دلار صادرات محصول در تاریخ فعالیت شرکت، استمرار کارگروه اوره کشور با محوریت پتروشیمی پردیس و افزایش قیمت اوره ایران در بازارهای جهانی، قدردانی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از پتروشیمی پردیس برای استفاده از کاتالیست‌های ایرانی، کسب نشان مدیر سبز سال ۱۴۰۰ صنعت نفت و نشان عالی مدیر سال صنعت پتروشیمی از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ بوده است.
دکترجمشیدی در ادامه به خریداری ۹۷ درصد سهام پتروشیمی همت در اواخر سال ۱۴۰۰ از سوی پتروشیمی پردیس اشاره کرد و اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه سبز پتروشیمی همت با سرمایه‌گذاری ثابت داخلی و خارجی به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو امسال از سوی پتروشیمی پردیس آغاز شد. در این پروژه با جمع‌آوری دی‌اکسیدکربن مازاد شرکت‌های منطقه، یک میلیون و ۷۵ هزار تن محصول اوره گرانول تولید ‌می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح افزون‌بر بحث محیط زیستی و خاموش کردن مشعل پنج شرکت پتروشیمی، بیش از یک میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی پردیس می‌افزاید که بازگشت سرمایه بسیار خوبی هم دارد خاطرنشان کرد: پتروشیمی همت نخستین پروژه زیست‌محیطی صنعت پتروشیمی کشور می باشد و با اجرای این طرح، پتروشیمی پردیس نخستین مجتمع جهان با حدود ۶.۲ میلیون تن تولید اوره و آمونیاک می‌شود که در جهان متمایز خواهد بود.
دکتر جمشیدی در فرازی دیگر از گزارش مبسوط خود با تبیین اینکه با وجود قطعی گاز در پیک فروش اوره در سال مالی مورد گزارش با حذف وابستگی به ترکیه صادرات خوبی به اروپا و دیگر قاره‌ها انجام و عدد ۱٫۳ میلیون دلار محقق شد افزود: بدین ترتیب همچنین باید گفت شرکت پتروشیمی پردیس رتبه دوم را در ارزآوری دارد.
مدیرعامل پتروشیمی پردیس همچنین بیان کرد: در جلساتی که با ریاست سازمان بورس انجام شد درخواست کردیم که اوره نیز مانند دیگر محصولات (پلیمری و پتروشیمی) در بورس قیمت گذاری شود و جهاد کشاورزی از اوره سازان مطالبه گری نکند.
به گفته وی شرکت پتروشیمی پردیس در روند ارزیابی عملکرد مدیریت انرژی سال ۱۳۹۹، موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی در فرآیند تولید آمونیاک و اوره از سازمان ملی استاندارد ایران شد.
دکترجمشیدی در ادامه به تعامل سازنده پتروشیمی پردیس با مراکز علمی و دانش‌بنیان برای رفع معضلات تولید و بهینه‌سازی فرآیندهای مجتمع اشاره و اظهار کرد: این شرکت با استفاده از دانش‌روز در توسعه سبد محصولات و اجرای پروژه‌های مرتبط با کاهش مصرف انرژی در تولید محصول، رویکرد مؤثری در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و زمینه‌سازی برای دستیابی به توسعه پایدار داشته است.
مدیرعامل پتروشیمی پردیس همچنین با اعلام اینکه شرکت در سال مالی مورد گزارش بیش از 3 میلیون تن محصول اوره و بیش از 2 میلیون تن محصول آمونیاک تولید کرده و بیش از 3 میلیون و 420 هزار و 257 تن محصول اوره و آمونیاک به فروش رسانده است تصریح کرد که فروش ریالی «شپدیس» در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 1401 بیش از 4300 هزار میلیارد بوده که نسبت به صورت مشابه سال قبل 119 درصد رشد داشته است به روند رو به رشد نسبت‌های مالی شرکت در سال 1401 اشاره کرد و گفت: قیمت هر سهم این شرکت در پایان سال مالی بیش از ۱۸.۸۰۰ تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۷ دوازده برابر افزایش یافته است، همچنین درآمد عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل 119 درصد و سود خالص ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
دکترجمشیدی کشورهای برزیل، هند، ایالات متحده را به‌ترتیب واردکنندگان عمده و کشورهای چین، هند و ایالات متحده را مصرف‌کنندگان عمده محصول اوره جهان در سال ۲۰۲۱ برشمرد و افزود: برزیل، ترکیه و کشورهای اروپایی بزرگ‌ترین مشتریان محصول اوره شرکت پتروشیمی پردیس در سال مالی مورد گزارش بوده‌اند. مدیر سکاندار پتروشیمی پردیس همچنین خاطرنشان ساخت که با اعتماد و اطمینان راسخ به توان و پتانسیل دانشمندان و متخصصان داخلی پتروشیمی پردیس با بالای ۹۰ درصد استفاده از کاتالیست‌های داخلی توانست نقش مهمی در ارزش آفرینی و ارتقاء سودآوری مجموعه بردارد.
وی همچنین با اعلام اینکه این شرکت با ۱.۳ میلیارد دلار صادرات محصول، دومین شرکت پتروشیمی ارزآور کشور بوده است، اظهار داشت که: احداث مجتمعی مانند پتروشیمی پردیس با سه فاز به ۱.۸ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد که امسال همکاران من با تلاش شبانه‌روزی و آن هم در این شرایط سخت تحریم، هزینه این سه فاز را پوشش دادند.
استقبال بسیار خوب از برگزاری مجمع، گزارش کامل و مبسوط دکتر جمشیدی، اعلام افزایش بیش از 119 درصدی فروش پتروشیمی پردیس ، کسب گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی، تبیین اینکه بیشترین فروش خارجی شرکت به کشورهای برزیل و کشورهای اروپایی و همسایه بوده است، پاسخگویی صادقانه و مستند به تمام سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، تایید حسابهای شفاف و کلین مدیر و تیم مالی مجرب مجموعه، تقدیر رئیس مجمع از عملکرد جهادی و ستودنی مدیرعامل توانمند و کارکنان متعهد و متخصص مجموعه و نهایت همکاری و تعامل کلیه ارکان مجموعه منجمله مساعدت سرکار خانم مهندس مهرآوند مدیر فرهیخته روابط عمومی برای پوشش خبری از نکات خواندنی مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.
پیام هیات مديره
با سپاس و تشكر فراوان از حضور و همراهي سهامداران و اعضاي محترم مجمع عمومي عادي ساليانه شركت پتروشيمي پرديس، گزارش فعاليت هيأت مديره براي سال مالي منتهي به 31/06/1401 كه حاصل تلاش و فعاليت يكسال مديران و كاركنان اين شركت مي باشد را به مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام تقديم مي داريم. سال 1401 براي شركت پتروشيمي پرديس سالي پر از تلاش وكوشش در جهت حفظ توليد و صادرات محصولات بوده و شركت توانست با توجه به مشكلات تحريم گام هايي اساسي را در جهت رسيدن به اين منظور بردارد. اميد است به پشتوانه نيروهاي متخصص، متعهد و كاراي شركت و حمايت سهامداران محترم، گامي بلند در جهت بهبود مستمر و تحقق اهداف سازماني و به تبع آن حفظ منافع سهامداران گرامي برداشته شود. در اينجا لازم مي دانيم از تمامي سهامداران محترم كه در اين مجمع از طريق سامانه و يا حضوري شركت نموده اند صميمانه تشكر و قدرداني نمائيم.
اهم فعالیت های انجام شده طی سال
– رشد 11 درصدي ميزان صادرات محصول آمونیاک در سال مالي منتهي به 31 شهريور 1401 نسبت به سال مالي قبل
– رشد 289 درصدي ارزش صادرات محصول آمونیاک در سال مالي منتهي به 31 شهريور 1401 نسبت به سال مالي قبل
– رشد 85 درصدي ارزش صادرات محصول اوره در سال مالي منتهي به 31 شهريور 1401 نسبت به سال قبل
– رشد 97 درصدي ارزش صادرات كل محصولات در سال مالي منتهي به 31 شهريور 1401 نسبت به سال قبل
– توليد بيش از 9/19ميليون تن محصول آمونياك و3/29 ميليون تن محصول اوره از ابتداي راه اندازي واحدها )سال 1386 ) تا پايان شهريور ماه 1401
– صادرات بيش از 2/3 ميليون تن محصول آمونياك و 3/20 ميليون تن محصول اوره از ابتداي راه اندازي واحدها )سال 1386 ) تا پايان شهريور ماه 1401
– استمرار توليد با حداكثر ظرفيت و حداقل توقف توليد در كليه واحدهاي مجتمع با سخت كوشي تمامي همكاران علي رغم شيوع ويروس كرونا در كشور
– استمرار كارگروه اوره پارسيان و اوره كشور با محوريت پتروشيمي پرديس نسبت به بحث قيمت گذاري اوره صادراتي كه باعث ايجاد شرايط خوب اوره كشور گرديده است.
– كسب نشان اول توسط شركت پتروشيمي پرديس در رتبه بندي هلدينگ غدير در همايش تجليل از شركتهاي برتر گروه سرمايه گذاري غدير
– كسب رتبه اول در بين شركتهاي زير مجموعه هلدينگ پارسيان و تقدير و تشكر از مديريت شركت پتروشيمي پرديس براي كسب نشان اول در نشست هيات مديره شركت گروه گسترش نفت و گاز پارسيان
– تقدير معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از پتروشيمي پرديس براي استفاده از كاتاليستهاي ايراني
– كسب نشان برنزين C4 جايزه تعالي منابع انساني
– كسب جايزه ملي مدير يت مالي
– اعطا ي نشان مدير سبز سال 1400 صنعت نفت و مدير حامي محيط زيست به مديرعامل پتروشيمي پرديس
– برگزاري اولين نشست مديران منابع انساني شركتهاي پتروشيمي منطقه پارس در سال 1401 به ميزباني شركت پتروشيمي پرديس
– امضاي تفاهم نامه با ستاد توسعه فناوري نانو معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در جهت حمايت از شركتها ي دانش بنيان، افزايش بهره وري و رونق توليد داخلي
– بازديد مديرعامل شركت سرمايه گذاري غدير و مديرعامل هلدينگ نفت و گاز پارسيان از پتروشيمي پرديس در خرداد ماه 1401
– برگزاري كارگاه آموزشي فقه اقتصادي با حضور مشاور كميسيون اقتصادي مجلس در مجتمع پتروشيمي پرديس
– اجراي پروژه ها و طرح هاي بهره وري و محيط زيستي و تحقيقاتي مرتبط با واحد پژوهش و توسعه
– ايجاد تعامل بسيار مناسب با مراكز علمي كشور از جمله مراكز دانش بنيان، پژوهشگاه ها و دانشگاه ها در جهت رفع معضلات توليد و همچنين بهينه سازي فرآيندهاي مجتمع
– استفاده از توانمندي هاي مخترعان جوان و ابداعات شركتهاي داخلي در جهت رفع مشكلات عمده فرآيندي و رفع موانع توليد
– در اولويت قرار دادن پروژه هايي با هدف كاهش آلودگي زيست محيطي در جهت ايجاد توسعه پايدار
– استفاده از دانش روز در جهت توسعه سبد محصولات شركت با هدف افزايش رضايت مشتري، درآمدزايي، ذخيره انرژي و حفظ محيط زيست
– اجراي پروژه هاي مرتبط با انرژي در جهت كاهش مصرف انرژي به ازاي هر تن محصولات آمونياك و اوره
– اجراي پروژه تحليل بخار فاز 3 با هدف شناسايي انحرافات مصارف بخار نسبت به طراحي
– استخراج و ثبت دانش حاصل از نصب و راه اندازي پروژه فاز 3 توسط كميته ثبت تجارب فاز 3