بی بدیل در صادرات و سودآوری
بی بدیل در صادرات و سودآوری
دکتر جعفر ربیعی ، مدیرعامل شرکت، ضمن تشریح مهمترین دستاوردهای نائل شده مجموعه از سال 98 تاکنون عملکرد فارس در بخش‌های مختلف را درخشان اعلام کرده از افزایش ۷۱ درصدی درآمد عملیاتی، ۱۶۴ درصدی سود عملیاتی و ۱۴۸ درصدی سود خالص این گروه خبر داد و تصریح کرد در سایه تمهیدات اندیشیده شده و عملیاتی شدن برنامه های مدون مدیریت، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس توانست در کنار کسب ۱۳۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی در یکسال با حصول مبلغ 38 هزار و 671 میلیارد تومان بیشترین مبلغ سود خالص در بین شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران را کسب کند.

به گفته وی در سال مالی گذشته ارز حاصل از صادرات شرکت ها بازگشت داده شد و همچنین 40 هزار میلیارد ریال اوراق منتشر کردیم و مجوز 60 هزار میلیارد ریال اوراق را نیز گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد طبق سیاست های مدنظر مدیریت در حال تاسیس تامین سرمایه خلیج فارس بوده و بحمداله شرکت های ما نقدینگی خیلی خوبی دارند و الان شرکت مشکل دار در گروه نداریم.  دکتر ریعی همچنین متذکر گردید که با جدیت برنامه عرضه اولیه پتروشیمی بندر امام، اروند، کارون عملیات غیر صنعتی بازارگاد و پتروشیمی خوزستان در برنامه کاری مدیریت قرار دارد.

بنا به اعلام سکاندار «فارس» ربیعی مدیر عامل همه بدهی های مجموعه پرداخت شده و در این مبحث تنها 68 میلیون دلار اختلاف حساب برای بدهی داریم. به گفته وی بدهی های ارزی وزنه بزرگی است که با درایت توانستیم آنها را با احتساب دلار 15 هزار تومانی تسویه کنیم. وی خاطر نشان کرد راز کاهش بدهی های تبدیل بدهی ارزی به ریال با بهره کم بوده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (سهامی‌عام) مورخ 25/07/1400 در محل دفتر مرکزی  سالن همايش هاي طبقه همکف تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور 93/54 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مصطفي اميدقائمي بود، که جنابان ولي الله حاجي پور و احمدرضا اشراقي در مقام نظار اول و دوم و آقای افشار سرکانيان به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 31/03/140 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 با تقسیم سود 600 ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت نشریه»